חכמולוגי
בלוג

סיפור ציוני

 חוזרים לאמא רחל

  במלחמת ששת הימים שחררנו את ירושלים ואת הכותל, אך כבשנו מקומות נוספים קדושים ומשמעותיים מאוד לעם ישראל!

הספור שלנו היום הוא על קבר רחל, ועל הרב שלמה גורן, שזכה להיות היהודי הראשון שנכנס לשם אחרי הנצחון.

  בספר 'בעוז ותעצומות', מספר הרב גורן שאחרי כיבוש הכותל, הוא החליט להגיע לקבר רחל. הדרך, שהיתה בשלטון ירדני משך תשעה עשרה שנה, היתה ממולכדת במוקשים, והרב גורן ביקש מחיל ההנדסה למצוא מקום שיכול לעבור בו. היום אי אפשר לפספס את קבר רחל, אך כשהרב גורן הגיע לאזור, הוא חיפש את הקבר ולא מצא.

הרב נזכר שמספר שנים קודם לכן, בזמן שהירדנים שלטו במקום, הם אפשרו לו להכנס לשטח ולהוציא גופה של חלל יהודי שנפל בקרב. באותה הזדמנות, הרב גורן הצליח להגיע לקבר ולהתפלל מספר דקות, וכך הוא נזכר לאן ללכת, ומצא את הכניסה לקבר רחל.

 כולכם בוודאי מכירים את הפסוקים בירמיהו: 'כה אמר ה', קול ברמה נשמע, רחל מבכה על בניה, מאנה להנחם על בניה כי איננו..' רחל אמנו בכתה כשיצאנו לגלות, ומאנה להנחם. אך בספר הזוהר כתוב שבזמן שישובו הבנים לארץ, הם ייכנסו לקברה בחצות הלילה, יניחו את הידיים על הקבר ויאמרו - 'הבנים שלך שבו מארץ אויב! הבנים שלך שבו לגבולם!'

 

 גם הרב גורן הכיר את המקור הזה בספר הזוהר, והוא רצה להכנס לקבר. השעה היתה 11.15 בלילה, כשהרב שם לב לשרשרת ברזל גדולה שחוסמת את הכניסה. הוא בקש מהנהג שלו שיביא לו פלייר וכלי חיתוך מהרכב, ומשך כחצי שעה השניים ניסרו ושברו, עד שהצליחו לפתוח את הנעילה! ברבע לשתים עשרה, הם הגיעו לחדר קטן שהיה מין קיוסק, וגילו שמתוכו יוצא פתח נוסף שמוביל לקבר עצמו.

אלא מה? גם הדלת הזאת היתה נעולה! זאת היתה דלת מיוחדת, נמוכה ועבה במיוחד, וחור המנעול שלה התאים למפתח גדול ויוצא דופן. איך יצליחו לפרוץ דלת חזקה שכזו? לרב גורן ולנהג שלו לא היה מושג.

 הרב יצא החוצה כדי לחשוב, ופתאום, הוא שמע משהו כבד נופל על הכביש. הוא הביט הצידה, ולהפתעתו, הוא גילה את המפתח לחדר הפנימי, שוכב ומחכה לו! השומר הערבי של הקבר הבין שהיהודים כבשו את המקום, והוא זרק להם את המפתח כדי שיוכלו להכנס.

 הרב גורן נכנס לחדר הפנימי בהתרגשות רבה, והניח את ידיו על קבר רחל אמנו, שחיכתה כל-כך הרבה שנים.

'כה אמר ה'' הוא אמר לאמא רחל 'מנעי קולך מבכי ועינייך מדמעה! כי יש שכר לפעולתך, ושבו מארץ אויב. ויש תקווה לאחריתך, ושבו בנים לגבולם...צבא הגנה לישראל שחרר את המקום, ושחרר את כל ארץ ישראל!' והרב גורן תקע בשופר.

השעה היתה בדיוק חצות לילה. 

התגובות שלכם

  • מיכל גולדשטיין
    י"ח סיון תשע"ז
    מדהים מרגש
  • אהרון המלך
    א' חשון תש"פ
    מדהים
  • אורי ספירו
    י"א אב תשפ"א
    אין דברים כאלה
  • שושנה גבריאלה כהן
    כ"ז אייר תשע"ז
    מאוד שמח ומרגש
  • 2309
    כ"ז אייר תשע"ז
    !!!
  • צופיה סנדלר
    כ"ח אייר תשע"ז
    אדיר!!!!
  • נאוית מעטוף
    כ"ט אייר תשע"ז
    הייתי בהלם שהשעה היתה חצות תמשיכו לעשות סיפורים ציונים
  • אסתי
    י"א חשון תשפ"ב
    וואו!