חכמולוגי
בלוג

סוס העץ

 

סוס העץ

 

שלום ילדים! כאן ד'ר פולקע, הסטוריון מומחה!

 

השבוע בארץ גושן פרץ לומד שכדאי לפעמים לתחבל תחבולות, ולא לנסות ללכת ראש בראש.

 

לא תמיד הכוח מנצח - לפעמים אפשר לנצח את האויב בזכות המוח! הנה סיפור אמיתי בשבילכם על תחבולה מתוחכמת שעזרה לשבויי מלחמה בריטים להימלט מהכלא הגרמני בתקופת מלחמת העולם השניה.

 

באמצע יער בגרמניה היה כלא שמור היטב ובו שהו שבויי מלחמה בריטים. האסירים זכו ליחס לא רע (בטח בהשוואה לאסירי מחנות הריכוז והמוות...) ובכל זאת, הם מאוד רצו להימלט ולחזור לבתיהם.

 

אבל איך אפשר? הכלא שמור מכל הצדדים, החומות מבוצרות, ושומרים עם נשק שומרים עשרים וארבע שעות ביממה!

 

אחד האסירים הציע לחפור מנהרה. 'אבל איך אפשר?' שאלו האחרים. 'אי אפשר לחפור מתוך החצר, הגרמנים יראו! והם שמו את הצריפים שלנו בכוונה הרחק מהגדר, כדי שנצטרך לחפור מנהרה ארוכה מאוד. זה ממש לא שייך - ייקח לנו יותר מדי זמן, והמנהרה עלולה לקרוס…'

 

אך האסירים לא התייאשו, ויום אחד, מישהו חשב על רעיון גאוני! אם צריך מנהרה קצרה שמתחילה ליד הגדר, הוא טען, צריך לארגן משהו שיסתיר את החפירה... כמו למשל - סוס עץ! לא סוס בצורת סוס, אלא סוס קפיצות, מהסוג שמשתמשים בו בשיעור התעמלות.

 

ובאמת, כך עשו האסירים. הם בנו סוס עץ חלול שאפשר היה לפרק את התחתית שלו, והתחילו לארגן תחרויות ספורט בחצר בית הסוהר.

לאחר שהשומרים הגרמנים בדקו את הסוס ולא מצאו בו שום בעיה, הם הרשו לאסירים להשתמש בו, ואפילו נהנו להסתכל בתחרויות הספורט שהם ארגנו.

 

ובינתיים, בזמן שחלק מהאסירים קפצו מעל הסוס, שניים אחרים היו חופרים מנהרה תחתיו...הם הוציאו את החול שחפרו בשקים, שגם אותם החביאו בתוך הסוס. כל יום, אחרי ה'תחרויות', הם היו יוצאים מהמנהרה, ומכסים את הפתח בעזרת כיסוי עץ, שעליו פזרו חול שהביאו איתם מראש. הם היו נסגרים בתוך הסוס, ואז אסירים אחרים היו סוחבים אותם חזרה לחדר.

 

כך, כל יום, בחסות תחרויות הקפיצה, חפרו האסירים את המנהרה. ביום האחרון, כשהמנהרה כבר היתה מוכנה, שלושה אסירים הוכנסו לסוס העץ, במקום שניים. שני הבורחים נכנסו לתוך המנהרה, והשלישי סגר את הפתח במקומם, כדי שהבריחה לא תתגלה. בלילה הם פתחו את שכבת החול האחרונה של המנהרה, ומצאו את עצמם מחוץ למחנה. בזכות ריבונו של עולם, התמדה ושכל, התחבולה הצליחה!

 

 

התגובות שלכם

  • יוסי
    ז' ניסן תשע"ז
    מצחיק מאוד
  • אביגיל פארן
    ז' ניסן תשע"ז
    סיפור ממש מותח ומעניין! תודה על הסיפור!
  • נועם איפרגן
    ז' ניסן תשע"ז
    אחלה של רעיון!!!