חכמולוגי
בלוג

מכוניות

 

מכוניות

 

שלום ילדים!

 

כאן ד'ר פולקע, מכונאי רכב מומחה! השבוע 'באבא ליום אחד' שמשון  לוקח את ספידי המכונית שלו למוסך ומנסה להתקבל לעבודה במוסך, ולומד על מכוניות. מה אתם יודעים על כלי הרכב השימושיים האלה?

 

הנהגת הראשונה - המכונית המודרנית הראשונה הומצאה לפני 131 שנה על ידי קרל בנץ, ממציא גרמני. היא נקראה 'מוטורווגון' שפירושו 'עגלת מנוע'. הבעיה היתה שאף אחד לא רצה לקנות את המכונה המוזרה שנוסעת בלי סוסים... עד שברטה, אשתו של הממציא, החליטה לעשות מעשה. בלי להודיע לבעלה, היא לקחה את כלי הרכב החדיש ואת שני הילדים, ויצאה איתם למסע של 194 קילומטר לביתה של אמה. היא השתמשה בחומרים שקנתה בבית מרקחת כדי לתדלק בדרך, תיקנה תקלות בעזרת סיכת הראש שלה, וקפצה לסנדלר כדי לשדרג את המעצורים עם פיסות עור. המסע ההיסטורי ארך מספר ימים, בעיקר מפני שהמכונית נסעה במהירות של כ-16 קמ'ש. בסופו של דבר, המהלך של ברטה הוכתר בהצלחה גדולה, והשאר הסטוריה.

 

אגב, בשנים הראשונות של המכוניות, הן נחשבו ידידותיות לסביבה, כי הן לא השאירו את הלכלוך הטבעי שסוסים משאירים…

 

ישן, אבל יקר - אם יש לכם מספיק כסף, תוכלו לקנות מכונית בת יותר ממאה שנה שעדיין פועלת. המכונית הישנה ביותר שראויה לנסיעה יוצרה בצרפת לפני 127 שנה, והיא נמכרה לא מזמן בסכום של 4.6 מיליון דולר! ובאנגליה, בריאן קייסלי לוקח מדי יום את המכונית שלו, שהיא בת 113, לסיבוב בעיר. היא נוסעת נהדר, אבל קשה למדוד כמה קילומטר היא עברה: כשייצרו אותה, עדיין לא המציאו את מד הקילומטרים…

פאזל מסובך - תסתכלו על המכונית של ההורים שלכם: מכמה חלקים נראה לכם שהיא מורכבת? אני הייתי אומרת כמה עשרות. אך מסתבר שמכונית ממוצעת מורכבת משלושים אלף חלקים!

 

מכוניות מודרניות נוסעות כמובן הרבה יותר מהר מהישנות - בתנאי שהן לא תקועות בפקק.

 

בעיר טוקיו, בירת יפן, למשל, יותר מהר לנסוע על אופניים מאשר לנסוע במכונית. ובסין, היה פעם פקק תנועה באורך של מעל מאה קילומטר, ולתקועים המסכנים לקח שנים עשר יום לצאת משם!

 

והכי חשוב - המכונית היא המצאה נהדרת שעוזרת לנו להגיע לאן שאנחנו רוצים במהירות, אך היא גם המצאה מסוכנת מאוד.

הרבה מאוד אנשים נפגעים ונפצעים בתאונות דרכים, אז חשוב שלא נזלזל בכללי הזהירות בדרכים, נקפיד לחצות כביש במקום בטוח, נחגור את חגורות הבטיחות, נאמר את תפילת הדרך, וניסע לשלום!

 

נסיעה טובה:)

 

התגובות שלכם

  • גלעד אלדי
    כ"ד שבט תשע"ז
    סיפורים יפים
  • אורי
    כ"ד שבט תשע"ז
    מרתק!!!
  • שחר פרינס
    כ"ד שבט תשע"ז
    פולקע יפה מאוד לא ידעתי
  • יוסי גרשונוביץ
    כ"ו שבט תשע"ז
    אין עליך פולקע
  • נעמה זערור
    י"ט תשרי תשע"ט
    אהבתי פולקע.ד'ר טוב פולקע. טוב!!! מאפו התדריך הזה!?