חכמולוגי
בלוג

גני שעשועים

 

גני שעשועים

 

שלום ילדים, כאן ד'ר פולקע! השבוע, ב-'אבא ליום אחד', שמשון עוזר להרכיב גן שעשועים. חושבים שאתם יודעים כל מה שאפשר לדעת על מגרשי המשחקים האהובים? אז בואו נראה אם אני אצליח לחדש לכם משהו!

 

גן השעשועים הציבורי הראשון הוקם בסך הכל לפני 158 שנה, במנצ'סטר שבאנגליה. מה עשו עד אז הילדים? שיחקו ברחוב. היתה אפילו תקופה בה חסמו רחובות מסוימים למעבר כלי רכב, כדי ליצור לילדים אזור בטוח למשחקים.

 

מהרס למשחק - על ה-'בליץ', שמעתם? כך קראו להפצצות של הגרמנים על העיר לונדון במלחמת העולם השניה, שבגללם חלקים גדולים של העיר הושמדו. אחרי המלחמה, ארכיטקטית בשם ליידי אלן הציעה לקחת חומרים מההריסות, ולהקים בעזרתם פארקים לילדים. יופי של רעיון למִחזור!

 

הרפתקה בגן - סוג מיוחד של גן שעשועים נקרא 'גן הרפתקאות'. למה לשחק רק במתקנים שהעירייה שמה, אם יש אפשרות לבנות וליצור מתקנים בעצמכם? כאן יצירתיות זה שם המשחק. רק קחו פטיש ומסמרים שמחולקים במקום, כמה קרשים וחבלים, ואם תרצו, יש גם צבעים ומברשות לקישוט.

 

אוהבים צמיגים? אם תזדמנו ליפן, יש שם גן בדיוק בשבילכם! שלושת אלפים צמיגים נמצאים בשטח, ותוכלו לגלגל אותם ולהתגלגל בתוכם בעזרת כל הרמפות והמגלשות המיוחדות שיש במקום.

 

גנים לכ-ו-ל-ם - כיף לטפס בסולם ולהתנדנד במגלשה, אבל חשבתם פעם איך מרגיש ילד נכה שלא מסוגל להשתתף בחגיגה? במיוחד עבור ילדים עם מוגבלויות הומצאו הגנים הנגישים. לכל המתקנים אפשר לעלות עם כיסא גלגלים, וגם ילדים רגילים יכולים ליהנות! ומה דעתכם על גן שעשועים לסבא וסבתא? בגרמניה יש פארק שהכניסה אליו אסורה על צעירים וילדים. לא נורא, גם למבוגרים מגיע מקום משלהם...

 

זהירות בראש! גני שעשועים הם מקום כיפי מאוד, אך ידעתם שמאות ילדים נפצעים בהם מדי שנה? הפגיעה הנפוצה היא נפילה מגובה, אך אפשר גם לחטוף מכות מנדנדות, להיתקע במתקנים שונים, ואפילו לחטוף כוויה ממגלשה רותחת... אז תיהנו - אבל אל תשכחו לחזור הביתה בשלום! 

 

ביקרתם בגן שעשועים מגניב במיוחד?

שתפו אותנו בתמונות!

 

התגובות שלכם

  • שוהם חזן
    י"ט טבת תשע"ז
    מדהיםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם
  • פלונית אלמונית
    כ"ד טבת תשע"ז
    אני הייתי בשליחות ביפן, יש במרכז המדינה גן שעשועים ע-נ-ק!!!
  • לנה
    י"ז טבת תשע"ז
    אני היתי בפארק ממש כיפי בחו''ל הוא בעצם גינת שעשועים רגילה אבל יש בו רכבת הרים וכמה מפעילים וחוץ מזה גן ההרפתקאות הוא בשכונה שלי ורק פעם הוא היה ככה, ליפני כמה חודשים בנו שם המון מתקנים !!!
    • אביטלושקה
      י"ז טבת תשע"ז
      אני גרה בניו יורק והייתי בשנה האחרונה בצרפת אני ממליצה לכולן ללכת ליורו דיסני יש שם פארק עם מתקנים אימתנים משולב בכל הדמויות כמו למשל מיני מאוס
  • מנדי חזן
    י"ז טבת תשע"ז
    אני הייתי במוזאון ציבאות ה' בארצות הברית וזה ניראה ממש כמו גן שעשועים
  • ידידיה דקל
    י"ח טבת תשע"ז
    פולקע אתה גאון
  • פלוני אלמוני.....
    ה' שבט תשע"ז
    יפה יפה