חכמולוגי
קוראים כותבים

הסבתא שהפכה לציירת

 

 

הסבתא שהפכה לציירת

 

 

 

הנה משפט מפתיע שאומר ר' נחמן מברסלב: אסור להיות זקן!

מה זאת אומרת? הרי כולנו רוצים לזכות להיות זקנים, לא? זקן הוא חכם ובעל ניסיון!

 

 

אבל זה לא מה שרבי נחמן מתכוון, כמובן. הוא מתכוון לכך שלעיתים קרובות, בזקנה יש משהו עייף, מיואש, שאין לו כוח לנסות דברים חדשים. ולא בהכרח חייבים להיות זקן כדי להיות זקן...

 

בכל אופן, למרות שסבתא מוזס זכתה לחיות 101 שנה, היא לא היתה זקנה. היא נולדה בארה'ב לפני 150 שנה, בשם אנה מרי רוברטסון. היא תמיד אהבה לעסוק באמנות, אבל רק כתחביב..כשבגרה, עבדה כעוזרת בית, ואחר כך ניהלה חווה יחד עם בעלה, תומס מוזס.

 

אנה אהבה מאוד להכין עבודות רקמה, אך כשהגיעה לגיל 78, כאבים בידיים הפריעו לה במלאכה. 'אולי תנסי לצייר?' הציעה הבת שלה, וסבתא מוזס לא אמרה 'מה? בגיל שלי להתחיל לצייר?' היא העמידה כן ציור, קנתה צבעים, ויצאה לדרך! 

 

 

סגנון הציור של סבתא מוזס נקרא 'סגנון נאיבי', שפרושו תמים. היא נהגה לצייר נופים מילדותה, מעבודת השדה ומהווי החגים של פעם. הציורים שלה צבעוניים, ומלאים דמויות ונופים עליזים.

 

בהתחלה, אנשים שראו את התמונות בקשו לרכוש אותן, וסבתא מוזס מכרה להם אותן בחמישה דולר, שהם עשרים שקלים. עם השנים, הכשרון שלה התגלה על ידי מבקרי אמנות ומוזיאונים, עד שהיא זכתה לפרסום עולמי ממש! אחד הציורים שלה כבר נמכר ב -1.2. מיליון דולר...

 

סבתא מוזס נפטרה כאמור בגיל 101, והשאירה לנו הרבה ציורים מקסימים, ומסר חשוב - אסור להיות זקן!

 

 

 

התגובות שלכם

  • אילת השחר כהן
    ט"ו חשון תשע"ו
    מהמם 100
  • דינה
    ט"ו חשון תשע"ו
    מדהיםםםםםםםםםםםם
  • תהל .צ.
    ד' כסלו תשע"ו
    חשוב מאוד