חכמולוגי
קוראים כותבים

סיפור חסידי לשבת זכור

  

ספור חסידי

 

 

מזל טוב! הבעל שם טוב הקדוש חיתן את נכדו. בזמן שהובילו את החתן המאושר לחופה, עבר בדרך יהודי שנסע בעגלה. הביט בו הבעש'ט, עצר את התהלוכה, וניגש אל היהודי. הוא לחש אל אזנו דבר מה, ואז המשיך בטקס.

תלמידי הבעש'ט היו סקרנים. אם הבעש'ט משוחח עם היהודי הזה, ובוודאי אם הוא עוצר חתונה עבור השיחה, בטח מדובר בצדיק גדול! חיפשו היכן הזר מתארח, וניגשו לדבר איתו.

'שלום רבי!' הם אמרו לו. 'אני ממש לא רבי' השיב היהודי 'מה אפשר לעזור לכם?'

'רבי, אם רבנו הקדוש עצר את החופה כדי לדבר איתך, בוודאי הנך אדם קדוש!'

היהודי הראה סימני מבוכה. 'תאמינו לי, אני לא רבי ולא קדוש…' הוא אמר. 'אבל כדי שתדעו כמה רבכם הצדיק הוא קדוש, אני מוכן לספר את סיפורי.

יש לי שותף, חבר יקר. אנחנו חברים שנים רבות ומעולם לא רבנו. לפני כחודש ביקרתי בביתו. הוא היה עסוק, ובקש ממני לחפש מסמך כלשהו עבור העסקים באחת המגירות. תוך כדי החיפושים, מצאתי מעטפה, וכשפתחתי אותה כדי לחפש את המסמך, גיליתי סכום כסף גדול. תמיד אני מזהיר את חברי שייזהר יותר בכספים - איך הוא משאיר סכום כה גדול סתם ככה במגירה שאפשר לגנוב ממנה בקלות? החלטתי ללמד אותו לקח. לקחתי את המעטפה, והחבאתי אותה בכיס המעיל. 'אחרי שייבהל מעט, אחזיר לו אותה…' חשבתי.

אולם התכניות שלי השתבשו. כשבאתי להחזיר את הכסף, גיליתי מהומה גדולה. החבר שלי כבר גילה את ה'גניבה', והיה נסער ביותר. כולם התרוצצו סביב, ולא הרגשתי נעים להודות במעשה הקונדס שלי. החלטתי שאחזיר את המעטפה במועד מאוחר יותר.

אך המועד לא הגיע. כל פעם היתה סיבה אחרת, וכך הדבר הלך ונדחה מיום ליום. 'אולי הוא כבר לא יאמין לי שרק לקחתי את הכסף כדי ללמד אותו לקח? אולי הוא ידווח עליי למשטרה?' חשבתי לעצמי. וכיון שהכסף כבר היה אצלי, גם התפתיתי להשקיע חלק ממנו, כשכמובן אתן גם את הרווחים לידידי…

ככל שהימים עברו, השמירה על הבית התהדקה, ולא מצאתי הזדמנות להחזיר ולהסביר. בסוף החלטתי פשוט לברוח, והגעתי לעיירה שלכם בדיוק באמצע החתונה. כשרבכם הגדול, הבעל שם טוב, ראה אותי, הוא הביט בי במבט חודר, ואז ניגש אליי ולחש על אזני:

'עדיין לא מאוחר להחזיר את הכסף! אם תסע מיד ותשיב אותו לידידך, אני ערב לך שהוא יאמין לך ויסלח. אך עשה זאת עד מחר, אחרת תאחר את המועד…'

אתם רואים?' המשיך האיש. 'אני לא צדיק בכלל, אך רבכם הקדוש צדיק גם צדיק...וכעת תסלחו לי. עליי למהר הביתה, להשיב את הגזלה לידידי.'

 

 

  

התגובות שלכם

  • בניה
    ז' אדר תשע"ה
    יפה מאוד
  • אריאל דרייפוס
    י"ד אדר תשע"ט
    סיפר מהמם אך לא הבנתי אך זה קשור לשבת זכור
  • גלעד התימני
    י' שבט תש"פ
    מה הקשר לשבת זכור? מה הקטע?
  • טלי
    ט' אדר תשע"ה
    סיפור מדהיםםםםם
  • מושי יוזביץ
    ג' ניסן תשע"ה
    יפה מאוד 100לף
  • אלישע
    כ"ה ניסן תש"פ
    אפשר להשתמש בסיפור שלכם להעתיק אותו וכו'? **תשובת מערכת האתר - לא**